ryba - 21959 przepisów (strona:21/1464)

Soczysta dorada pieczona pod solną skorupą 60

Pieczenie ryby w soli jest skutecznym sposobem na uzyskanie delikatnego, bardzo soczystego mięsa, które samo będzie odchodzić od ości. Ryba absolutnie nie jest słona. Łuski na skórze idealnie chronią mięso ryby przed zasoleniem 🙂 Podczas pieczenia sól twardnieje, tworząc grubą skorupę (którą wbrew pozorom bardzo łatwo rozłupać). Solna skorupa zatrzymuje wszystkie aromaty, którymi nadzialiśmy rybę. Metodę pieczenia ryby pod solną skorupą(...)można zastosować do większości ryb za wyjątkiem ryb tłustych (takich jak łosoś, makrela). Składniki: (4 porcje) 2 dorady w całości (każda po 400-500 g), wypatroszone i oczyszczone, z łuskami 1 cytryna 1/2 łyżeczki nasion kopru włoskiego 1.5-2 kg soli sól morska i świeżo mielony pieprz Przygotowanie: Piekarnik nagrzej do 180°C (grzałka góra-dół). Wnętrze ryby posól

Moja Delicja
Ryba w sosie chraimeh 69

Czas czytania: 2 min Kolejny raz zapraszam do Izraela. Tym razem będzie to ryba w sosie chraimeh. Jeśli lubicie wyraziste, aromatyczne i pikantne smaki, to właśnie to danie będzie dla Was. Kuchnia izraelska jest tyglem, w którym wymieszało się wiele smaków z wielu zakątków świata, spróbujmy dziś ryby w fantastycznym ostrym sosie. Najlepsza ryba do tego dania to oczywiście świeża(...)ryba, a tak zupełnie poważnie to najlepiej użyć steków z łososia, bo są ogólnodostępne. Mogą to być również filety z okonia nilowego lub tak jak w oryginalnej wersji, labraksa. Zasadniczo chodzi o to, aby ryba była raczej biała, duża i bez ości. Potrawę podajemy z pieczywem i to chyba najpopularniejszy dodatek do tego dania. Kawałki świeżej bagietki

SprawdzonaKuchnia.pl
Ryba po grecku 61

pamiętam, kiedy ryba po grecku pojawiła sie na naszym wigilijnym stole, we wspomnieniach mam jedynie poszukiwanie w książkach kucharskich jakiejś nowej potrawy do podania. Choć początkowo nikt z nas nie był przekonany do ryby z warzywami, po pierwszych kęsach wiedzieliśmy, że ryba po grecku będzie u nas jedną z dwunastu potraw. Smakuje zarówno na gorąco, jak i na zimno, najlepsza(...)jest po dwóch dniach, kiedy to ryba przejdzie smakiem warzyw z przyprawami. Składniki na rybę po grecku 500 g filetów z ryby (np. świeżego dorsza) 3 duże marchewki 2 pietruszki 1 / 2 średniego selera 2 cebule 2 liście laurowe 3 ziarenka ziela angielskiego 5 ziarenek pieprzu 2 ziarenka jałowca 1 / 2 szklanki wody 2 łyżki koncentratu pomidorowego szczypta cukru sól

niecodziennikpary
Ryba po meksykańsku 132

Ryba po meksykańsku to kolejny mój pomysł na obiad. Biała ryba typu dorsz, halibut, mintaj w pomidorach z papryką, fasolą, marchewką, doprawiona przyprawami w meksykańskim stylu. Danie świetnie smakuje podane z ryżem, kaszą jaglaną czy ziemniakami puree. Przygotowanie dania zajmie nam mniej niż pół godziny, w międzyczasie – możecie przygotować dodatki i surówkę. Zajrzyjcie tez do poradników Jak kupić świeża rybę(...)przechowywać ryby , Jak oczyścić rybę z łusek , Jak wypatroszyć rybę , Jak usmażyć rybę, Jak pozbyć sie smaku mułu w rybach. PRZEPIS RYBA PO MEKSYKAŃSKU Składniki ryba po meksykańsku: 1 kg ryby morskiej np dorsza 1 cebula 3 ząbki czosnku 1 puszka fasoli czerwonej lub białej 1 puszka siekanych pomidorów 1 papryka czerwona 1 marchewka 1/2 papryczki chili 1 łyżeczka papryki

Dorota Smakuje
Keto roladka z cukinii z łososiem (Paleo, LowCarb, AIP) 165

świecie mrozi krew w żyłach. I skutecznie zniechęca do jego konsumpcji. Stąd najprawdopodobniej moje zachłyśnięcie się nowym produktem, który ma być pozbawiony większości wspomnianych zagrożeń. Wady i zalety spożycia ryb Po co zatem jeść ryby, skoro niosą ze sobą takie zagrożenie? Lepiej przecież całkiem z nich zrezygnować i mieć pewność, że nie wprowadzamy do organizmu szkodliwych toksyn(...)też jest jakiś sposób, jednak większość z nas ryby lubi. Mają one delikatne mięso i stanowią miłe urozmaicenie dla mięsa zwierząt lądowych. W dodatku, zgodnie z pierwotnymi założeniami, nie uwzględniającymi faktu zanieczyszczenia mikrobiologicznego ryb hodowlanych oraz wód morskich metalami ciężkimi, ryby są bardzo zdrowe. Stanowią jedno z lepszych źródeł bardzo istotnych dla zdrowia kwasów omega-3. Standardowa dieta w dzisiejszych

Modern Cave Girl
Wędzony pstrąg i dorada 285

1.Przygotowanie ryb do wędzenia -ryby świeżo złowione patroszymy usuwamy łuski i dokładnie płuczemy, następnie wycinamy skrzela i usuwamy oczy. -natomiast kupione ryby mamy już wypatroszone i w miarę czyste, zostaje nam tylko wycięcie skrzela i oczów -teraz nacieramy solą lub topimy w solance. -na sucho 25 g soli kamiennej/kg ryb przez 12 godzin. -w solance 70 g soli /litr wody(...)ryby przez 12 godzin -na sucho rybę nacieramy z dwóch stron i w środku, a tam gdzie ryba jest grubsza dajemy troszkę więcej soli. Po 12 godz. rybę płuczemy i wycieramy papierowym ręcznikiem. -na mokro po wyjęciu ryby z solanki płuczemy ją i wycieramy papierowym ręcznikiem. 2.Osuszanie ryb -wieszamy na haczykach w przewiewnym chłodnym pomieszczeniu na 2-3 godz

Domowe wyroby.Coś do chleba i talerza.
FISH AND CHIPS 167

Fish and chips, czyli ryba z frytkami, danie bardzo popularne w Wielkiej Brytanii. Inspiracją był wczorajszy MasterChef, tak bardzo zaintrygował nas ten przepis, że mimo iż to zupełnie nie nasze klimaty... (nigdy nie podaję ryb w panierce), to zaryzykowaliśmy i nie żałujemy. Przygotowana w ten sposób ryba (ciasto naleśnikowe z dodatkiem piwa) okazała się wyśmienita. Pyszna, chrupiąca, soczysta i bardzo(...)wręcz zniewalający. Nie obawiajmy się dodatku piwa do ciasta, alkohol pod wpływem wysokiej temperatury wyparuje, pozostanie tylko super aromat, dobrego (a jakże) piwa. Na 3-4 porcje potrzebujemy ok.600g ryby, najlepiej dorsza lub łupacza. Ja miałam polędwice z dorsza. W ilości niestety sporej...zawsze wydaje mi się, że będzie za mało... :-) Tak więc ilości dzielę na pół. Składniki: - 600g ryby

Smaczne Zdrowe
flądra wędzona w domowej wędzarni 143

przepisów na wędzone wyroby        ( wszak jesień to pora na taki produkt wręcz idealna) Smakoszom wędzonych ryb nie trzeba zachwalać flądry, bowiem znają jej wyborny smak i cenią od dawna. Tym zaś osobom, które wahają się z przyrządzeniem tego specjału powiadam, wędźcie flądry bo ta nasza bałtycka ryba(...)może śmiało konkurować na stole z najlepszymi zagranicznymi specjałami. składniki dowolna ilość flądry najlepiej o wadze 300-400 gram sól haki do zawieszenia ryb domowa wędzarnia sposób przygotowania Flądry sprawiamy, zostawiając głowy i tylko dokładnie je czyścimy, po czym szczodrze zasypujemy solą. Ryby odstawiamy w chłodne miejsce, na minimum 4-6 godzin ( ja swoje flądry zostawiłem w soli właśnie

Miód i pieprz
Ryba po japońsku 313

Ryba po japońsku – uwielbiam jeść, zaś nie cierpię nazwy. Niestety taka się przyjęła i pewnie dużo osób będzie jej szukać właśnie pod tymi słowami. A o czym mowa? O smażonej rybie w zalewie pomidorowo-octowej w towarzystwie cebuli, ogórków i konserwowej papryki. Tytułowa ryba z Japonią ma tyle samo wspólnego, co jej koleżanka – ryba po grecku(...)Grecją. Mniejsza o nazwę. Ryba jest idealna na Wigilię – można ją przygotować wcześniej, ponieważ podaje się ją na zimno, a gdy „smaki się przegryzą” jest jeszcze lepsza. To hit stołu – proste składniki, proste smaki, smakowita całość. Do jej przygotowania można użyć mięsa dorsza, mintaja, pstrąga czy dowolnej, ulubionej białej ryby. Ryba po japońsku: 1 kg filetów

Poezja smaku
Zupa rybna 176

czasach jest tematem trudnym do ogarnięcia - kilka kg rybich łbów i resztek z filetowania wszystko gotujemy na wolnym ogniu najlepiej z sokami z małży, potem dopiero szykujemy kilka kilogramów ryb, które następnie będziemy dodawać. Jeszcze lepiej zostawić sam bulionn na noc, aby aromaty dobrze się ze sobą połączyły i dopiero następnego dnia wykończyć zupę.  Z pewnością taka zupa jest(...)absolutnie wspaniała, ale czemu nie zrobić czegoś prostszego?! Myśleliśmy, przeglądaliśmy i w końcu się zainspirowaliśmy , chcieliśmy coś aromatycznego, pikantnego i z dużymi kawałkami ryb. Kiedy tak zastanawialiśmy się nad przepisem i myśleliśmy o tym co było w książkach kucharskich stwierdziliśmy, że skoro sok z małży jest tak pomocny, to my je dodamy jako przysłowiową kropkę nad i! :) Zupę przygotowaliśmy

Plate of Joy
Soczysta dorada pieczona pod solną skorupą 155

Pieczenie ryby w soli jest skutecznym sposobem na uzyskanie delikatnego, bardzo soczystego mięsa, które samo będzie odchodzić od ości. Ryba absolutnie nie jest słona. Łuski na skórze idealnie chronią mięso ryby przed zasoleniem :) Podczas pieczenia sól twardnieje, tworząc grubą skorupę (którą wbrew pozorom bardzo łatwo rozłupać). Solna skorupa zatrzymuje wszystkie aromaty, którymi nadzialiśmy rybę. Metodę pieczenia ryby pod solną skorupą(...)można zastosować do większości ryb za wyjątkiem ryb tłustych (takich jak łosoś, makrela). Składniki: (4 porcje) 2 dorady w całości (każda po 400-500g), wypatroszone i oczyszczone, z łuskami 1 cytryna 1/2 łyżeczki nasion kopru włoskiego 1.5-2kg soli sól morska i świeżo mielony pieprz   Przygotowanie: Piekarnik nagrzej do 180°C. Wnętrze ryby posól i popieprz. Obsyp

Moja Delicja
Pieczony labraks na dwa sposoby (okoń morski) - przepis autorski 130

Jedna wersja to wspaniałe połączenie natki pietruszki z pomarańczą i cytryną.   Druga wersja to połączenie natki pietruszki z chilli i koperkiem.  Ryba w przygotowaniu jest pracochłonna, ale po godzinie pieczenia mamy rozkosz dla podniebienia... Składniki: 2 okonie morskie wypatroszone garść natki pietruszki masło - tyle samo co pietruszki mielona papryka chilli lub posiekana papryczka chilli oliwa z oliwek(...)łyżeczka koperku 1 cytryna 1 pomarańcza wykałaczki, po ok. 3-4 na sztukę sól Zaczynamy od ryb. Najpierw musimy oskrobać je z łusek. Robimy to od ogona do głowy, z obu stron, bardzo dokładnie ostrym nożem ale tak, żeby nie poszarpać ryb. Da się:) Do dzieła, byle ostrożnie!:) (Jeśli kupiliśmy rybę, która nie była wypatroszona - to należy ją wypatroszyć) Następnie

www.szczesliwakuchnia.blogspot.com
Ryba po grecku 289

Ryba po grecku jest jedną z głównych potraw wigilijnych w różnych regionach Polski. Podejrzewam, że ile gospodyń domowych tyle przepisów. Do mojego dodałam suszone pomidory i żurawinę. Niby ten sam smak ale z odrobiną słodyczy i finezji. Nie ma co tu dużo pisać, trzeba spróbować. Ryba oczywiście według uznania, ja zdecydowałam się na filety z dorsza. Do dzieła, bo święta(...)Dodać koncentrat pomidorowy, dokładnie wymieszać, przyprawić papryką, solą i pieprzem do smaku. Pomidory pokroić na mniejsze kawałki razem z żurawiną dodać do całości. Pozostawić na ogniu jeszcze 5 minut. Rybę przełożyć na półmisek,skropić cytryną, przykryć duszonymi warzywami. Smacznego

pieprzny smaczek
Ryba. Makaron. Pełnoziarniste wstążki z łososiem, cydrem i śmietanką 195

Przygotowanie smacznego obiadu wcale nie musi trwać długo. Dzisiejsza propozycja to danie w 15 minut a do tego naprawdę pyszne. Pełnoziarnisty makaron, kremowy sos i delikatna ryba - pychota ! Są dni kiedy mamy mało czasu na gotowanie albo brak chęci na stanie przy garach i ta potrawa jest właśnie na takie dzień ! Próbowaliście już pysznego Łososia na zielono ? A może bardziej

Smaczna Pyza
Ryba po włosku 171

Postny piątek to możliwość wypróbowania kolejnego przepisu z rybą w roli głównej. Przepis wyszukała jakiś czas temu w internecie siostra, ale nie jest w stanie teraz podać mi namiarów. Pozostała mi tylko kartka przyczepiona do lodówki ze skróconym przepisem. Siostrze wersja z pangą nie smakowała, więc wzięłam tym razem dorsza. Jestem jak najbardziej na tak :) Składniki: (porcja: 2 osoby) filet