ryby - 22088 przepisów (strona:148/1473)

ROZGRZEWAJĄCA ZUPA KREM 145

Chociaż jesień już dawno za nami, a za oknem leży (wreszcie) śnieg, to nadal najlepszym pomysłem na obiad są rozgrzewające zupy bądź dania jednogarnkowe

Wtorek: Pieczone pierogi z pstrągiem 146

Mamy dla Was zupełnie niecodzienny przepis z wędzoną rybą, która w połączeniu z plastrami ziemniaków i cebuli tworzy rozpływający się w ustach farsz opakowany kruchym, drożdżowym ciastem. Pieczone pierogi z pstrągiem – będziecie zaskoczeni, jak wspaniale smakują. Poziom trudności: średni Czas: 1,5 h (z czego 1 h to czas na odpoczywanie ciasta) Szacowany koszt dla 2 osób: około(...)Zobacz też całe menu na tydzień – ryby i owoce morza, w którym wykorzystaliśmy ten przepis. Pomysł od szefa kuchni Pomysł na to danie jest inspirowany przepisem Thoma Keridge’a, brytyjskiego szefa kuchni (i zdobywcy dwóch gwiazdek Michellina), na tradycyjne, walijskie pierogi, w lekko zmienionej formie. Zamiast klasycznego nadzienia, czyli mielonej wołowiny, Thom nafaszerował ciasto swoją ulubioną wędzoną rybą

Niedzielny kucharz
Pieczone pierogi z pstrągiem 138

Thoma Keridge’a, brytyjskiego szefa kuchni (i zdobywcy dwóch gwiazdek Michellina), na tradycyjne, walijskie pierogi, w lekko zmienionej formie. Zamiast klasycznego nadzienia, czyli mielonej wołowiny, Thom nafaszerował ciasto wędzoną rybą (konkretnie łupaczem) z ziemniakami. My jeszcze bardziej zmodyfikowaliśmy przepis. Po pierwsze zmieniliśmy ciasto, które w oryginale robione jest jak klasyczne ciasto na quiche, czyli z dużą ilością tłuszczu(...)tego nie ma). Zamiast niego użyliśmy naszego ulubionego przepisu na ciasto z południa Włoch – identycznego jak na pizzę, ale z dodatkiem jajka. Zrobiliśmy też inny farsz. Wędzonego łupacza, ryby w praktyce w polskich sklepach nieobecnej, zastąpiliśmy wędzonym pstrągiem. W roli farszu świetnie sprawdzą się też: wędzony łosoś, ryba maślana lub węgorz. Do nadzienia dodaliśmy też trochę pomidorków koktajlowych

Czwartek: Sałatka z wędzonym pstrągiem i mango 150

Przepis wymyślił Eugeniusz jeszcze w czasach kiedy rzadko robiliśmy jedzenie do pracy i kiedy znudziły mu się kanapki od zakładowego Pana Kanapki. Poszedł do sklepu, kupił wędzoną rybę i kilka warzyw, posiekał w zakładowej kuchni i zjadł ze smakiem. Z czasem w domu udoskonaliliśmy przepis. Jego podstawę stanowi mango, nasz najulubieńszy owoc który od dawna wciągamy na śniadanie razem(...)bananem, płatkami i jogurtem. Reszta składników jest absolutnie dowolna. Z jednym wyjątkiem: w sałatce powinny znaleźć się pomidorki koktajlowe, które przez swoją kwaskowość podkreślają delikatną słodycz mango. Zamiast wędzonej ryby do sałatki można podać np. prosciutto. Składniki: Wędzona ryba (pstrąg lub łosoś) lub prosciutto Dojrzałe małe mango Kolorowe pomidorki koktajlowe 250 g, czyli dwie garści Opakowanie rukoli lub mieszanki

Niedzielny kucharz
KRUCHE TARTALETKI Z POMIDORAMI / SPIS PRZEPISÓW NA SYLWESTRA 110

Idzie nowe, tak mówią. Wraz z Nowym Rokiem przyjdzie, tak mówią. A czy będzie? Zobaczymy.    W ferworze walki z chorą nogą, samą

KARP WIGILIJNY 176

moim domu rodzinnym na wigilię rzadko gościł karp. Pewnie dlatego, że karp to trudna ryba. Łatwiej i smaczniej zastąpić go innym rybnym filetem i przyrządzić np. rybę po grecku. Ja jednak wracam do tradycji i mam dla Was fantastyczny przepis na karpia, który nie pachnie mułem, nie ma ości, wygląda obłędnie i co najważniejsze – jest smaczny! Tym razem przy(...)podsmażyć na odrobinie oliwy. Zeszkloną cebulkę odstawić do ostygnięcia. Mięso wyfiletować i oczyścić z ości. Po wyfiletowaniu mięso zemleć (zważyłam po oczyszczeniu i zostało 850g). Do zmielonego mięsa ryby dodać cebulkę, jajko, bułkę tartą (lub namoczoną w mleku i odciśniętą bułkę pełnoziarnistą), sporą szczyptę soli i świeżo mielony pieprz. Wymieszać dokładnie. Farsz rybny wyłożyć na skórę czekającą w naczyniu

Dietolog
Roladki z dorsza z grzybami i selerem 162

około godzinę aż będą miękkie. Z filetu z dorsza odcinam skórę. Jej nie potrzebujemy. Kroję go na trzy części. Potrzebuję węższe paski ale dłuższe. Posypuję, solą, pieprzem, przyprawą do ryb i odstawiam na godzinę. Na patelni  na maśle przesmażam pokrojoną cebulę, dodaje pokrojone grzyby, doprawiam solą, pieprzem. Farsz układam na kawałkach ryby i zwijam. Spinam wykałaczkami(...)pokrojoną podsmażam na maśle, dodaję startą seler na tarce jarzynowej, ocet winny i chwilę przesmażam. Dolewam wodę i duszę seler około 10 minut. Przekładam do garnka, wkładam koreczki z ryby i duszę całość pod przykryciem około 10 minut. Wyjmuję koreczki na talerz. Seler miksuję blenderem, dolewam śmietanę, dodaję serki, doprawiam, solą, pieprzem i chwilę podgrzewam. Roladki podaję z sosem

wesoła kuchnia
Pstrąg z patelni 166

maśle to alternatywa dla pstrąga pieczonego w piekarniku.   Ryba jest szybka i łatwa do zrobienia, a przede wszystkim bardzo smaczna. Moje pstrągi podałam z  kaszą z warzywami .  Składniki: 2  pstrągi cytryna 3 ząbki czosnku mąka do panierowania masło sól, pieprz Wykonanie: Ryby umyć, osuszyć. Oprószyć z wierzchu i w środku solą, pieprzem(...)skropić cytryną. Czosnek obrać i pokroić w plasterki. Do każdej ryby wkładamy czosnek i kawałek masła. Na patelni rozgrzewamy masło. Rybę obtaczamy w mące i smażymy na złoty kolor

magiczna kuchnia Kasi
Ryba po grecku 131

Kolejną potrawą, której nie może zabraknąć na moim wigilijnym stole to ryba po grecku. A u Was goszczą ryby pod jaką postacią w ten wieczór? Składniki: 800 g filetów z białej ryby, ja użyłam dorsza 500 g marchewki 150 g pietruszki 50 g selera 1 cebula 1 por 3 szklanki wrzącej wody 1 łyżeczka soli 3 ziela angielskie(...)liść laurowy 1/2 łyżeczki pieprzu i słodkiej papryki 1 mały słoik koncentratu pomidorowego olej do smażenia Przygotowanie: rybę rozmroź, osusz papierowym ręcznikiem, pokrój na mniejsze kawałki, posyp solą i pieprzem, odstaw marchew, pietruszkę i selera obierz i zetrzyj na tarce jarzynowej na grubych oczkach; przełóż do garnka, zalej wrzącą wodą, posól; gotuj przez 20 minut pod przykryciem; pod koniec dodaj

Oka w rosole czyli KaFka gotuje
Dorsz słodko-kwaśny 119

przypalił. Następnie dodajemy przecier pomidorowy, około 7-8 kulek ziela angielskiego oraz 7-8 listków laurowych. Całość gotujemy do zgęstnienia, dolewamy ocet i gotujemy jeszcze około 2 minut. Ryby: Ryby oprószamy solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem i skrapiamy cytryną. Tak przyprawione obtaczamy w mące i smażymy na oleju do zrumienienia z obu stron. Usmażone dorsze przekładamy(...)salaterki i zalewamy gorącym sosem pomidorowym. Przechowujemy w lo dówce. Ryba najlepiej smakuje gdy przejdzie aromatem pomidorów i przypraw po około 2 dniach

Pyry na Gaz
Sandacz z patelni z kaszą gryczaną i buraczkami 186

bardziej, że jego skórka praktycznie nie ma łusek (łatwo go oczyścić i przygotować) i świetnie nadaje się do smażenia, tworząc chrupiącą skorupkę przy delikatnym i soczystym białym mięsku. Rybę przygotowaną w banalnie prosty sposób podaję z dość pospolitymi dodatkami – kaszą gryczaną i burakiem, jednak całość tworzy bardzo apetyczne i smaczne danie. Może skusicie się dziś na rybkę? Składniki(...)palonej (przed ugotowaniem) 100g pieczarek 1 mała biała cebula łyżka siekanej natki pietruszki 2 duże czerwone buraki (po 100g) sól i pieprz 3 łyżki oleju rzepakowego (2 do smażenia ryby i 1 do pieczarek) Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu z dodatkiem soli. Pieczarki pokroić w plasterki, przesmażyć na łyżce oliwy z posiekaną drobno cebulką, oprószyć solą i pieprzem

Dietolog
Smażona Miruna w Cieście Naleśnikowym 174

Piątek , Piątunio :) w Wielu Polskich domach dzisiejszego dnia jemy Ryby. Tym razem proponuję Wam rybę smażoną w cieście Naleśnikowym:) Polecam #OlejKonwenanse i #OlejWielkopolski oraz l www.olejkonwenanse.pl SKŁADNIKI DLA 4 OSÓB: 4 Filety dowolnej ryby  sól i pieprz do smaku  Olej Wielkopolski do smażenia 1 Szklanka Mąki  1 Szklanka Mleka 2 Jajka PRZYGOTOWANIA: Rybę dokładnie odmrażamy(...)pomocą ręcznika papierowego ściągamy nadmiar wody.  Z obu stron doprawiamy solą i pieprzem.  Za pomocą miksera łączymy pozostałe składniki.  Na patelni rozgrzewam olej wielkopolski.  Rybę panieruję w cieście a następnie smażę na oleju aż będzie rumiana ok3 min z każdej strony

Gotowanie Patki
SERNIK Z GRUSZKAMI - NAJLEPSZY! 154

Tak jak można kochać psa, kota czy dobrą książkę, ja kocham serniki - nie, to nie żart. Choć fakt faktem, dobrą książką nigdy nie pogardzę

Ryba (dorsz) w cieście kokosowym 151

Pomysł na piątkowy obiad - dorsz w cieście kokosowym podany z pieczonymi fioletowymi ziemniakami i gotowanymi warzywami. Panierka idealnie przylega do ryby, więc usmażony dorsz będzie soczysty w środku. Jeżeli szukacie innych pomysłów na rybne dania to zajrzyjcie TUTAJ .  Składniki na 4 porcje: 2 filety dorsza bez skóry (wagowo około 0,5 kg) sól, pieprz przyprawa(...)szklanki mąki ziemniaczanej (100 g) 1/2 szklanki wody  3 łyżki wiórek kokosowych sól do smaku Filety umyć, osuszyć, pokroić na mniejsze kawałki, przyprawić solą, pieprzem oraz przyprawą do ryb. Składniki na ciasto wymieszać ze sobą, np. za pomocą trzepaczki i odstawić na co najmniej 30 minut. Na patelni rozgrzać olej. Kawałki ryby zanurzać w cieście kokosowym. Smażyć

Ugotować
CHLEBEK BANANOWY BEZ JAJEK 209

Pamiętam czasy, kiedy świadomie zrezygnowałam z glutenu, nabiału, mięsa i ograniczałam spożycie jajek. Były to bardzo intrygujące lata, pełne wiecznego poszukiwania idealnego składnika, produktu