ryby w zalewie - 939 przepisów (strona:33/63)

Marynowanie, czyli aromaty zamknięte w słoikach 160

Marynowanie już od setek lat traktowane było jako tradycja w niemal każdym domu i każdej kulturze. Na większą lub mniejszą skalę do zimy przygotowuje się każdy

COOKMAGAZINE
Śledzie gotowane w pomidorowym sosie 184

Przepis ten jest ze mną już sporo lat a dostałam go od znajomej. Pamiętam jakie było moje zdziwienie, że można w taki sposób zrobić śledzie. A

Smaki Ewy
Karp w galarecie 155

opadnięciu mętnych elementów , delikatnie łyżką wazową odlewamy czysty płyn. Gdy zmącimy wywar, odstawiamy i czynność powtarzamy aż do uzyskania odpowiedniej ilości płynu ( tyle ile nam potrzebne do zalania ryby ). Z karpia usuwamy ości ( ja robię to pęsetą )i układamy na półmisku. Dekorujemy według uznania: natką pietruszki, groszkiem, marchewką, cytryny. Sprawdzamy ilość odlanego wywaru ( od tego zależeć będzie ile dodamy(...)ognia” i dodajemy odpowiednią ilość żelatyny. Mieszamy. W przypadku galarety z karpia ( gdy gotujemy z głową ) dodajemy mniej żelatyny niż w przepisie ( około : 50 g na 3 l ). Przygotowaną zalewą zalewamy karpia. Po wystudzeniu karpia przechowujemy w lodówce. SMACZNEGO. (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function

ZUPA KREM KUKURYDZIANY 146

domu wracać. Tak sobie wspominałyśmy te chwile, a że mózgi skojarzeniowe mamy, to od razu przypomniał nam się smak podjadanej wtedy przynęty. Nie - robali nie wcinałyśmy! :) Glisty zostawiłyśmy dla ryb a my zadowalałyśmy się kukurydzą. I nagle pyszne wspomnienie uruchomiło mózgownicę. Połknęłyśmy haczyk. Przyszła chętka na kukurydziane danie. Powstała rozgrzewająca zupa. Krem kukurydziany.  SKŁADNIKI: - wywar mięsno-warzywny, szklanka(...)kapusty + przyprawy: pieprz czarny, domowa typu vegeta, ziele angielskie, liść laurowy). Wywar przecedzamy, gotujemy w nim obrane, pokrojone w kostkę ziemniaczki - jeśli wykorzystujemy kukurydzę z puszki to możemy dolać zalewę.  Pokrojoną w kostkę cebulkę rumienimy na łyżce tłuszczu cały czas mieszając (my stawiamy na masło). Dorzucamy kukurydzę i chwilę trzymamy na ogniu, mieszając. Kukurydza zacznie pęcznieć.  Zawartość patelni

Wypisz Wymaluj
Piernikowe boczniaki a'la śledzie po wegańsku 132

daniu robiła zalewa olejowa, przyprawiona niekonwencjonalnie bo przyprawami korzennymi i piernikowymi . Pierwszy raz jadłam "śledzia" w takiej odsłonie i stwierdzam z pełnym przekonaniem, że zalewę będę powielać i wykorzystywać w przyszłości, nie tylko do "śledzia" :) Składniki na porcje dla 4 osób: 200g świeżych boczniaków 1 mała cebula olej roślinny - do smażenia ZALEWA OLEJOWA: 1/2 szkl. oleju rzepakowego tłoczonego(...)przestudzenia, a następnie pokroić w cienkie plastry. Cebulę obrać i pokroić w cienkie piórka. Przygotować zalewę olejową. Do wysokiego naczynia wlać olej i dołożyć resztę płynnych składników. Na końcu dorzucić przyprawy. Wszystko dokładnie roztrzepać widelcem przez kilka minut, do dokładnego połączenia składników oraz napowietrzenia zalewy. W naczyniu, w którym będziemy serwować potrawę, ułożyć boczniaki, na to cebulę i całość

Grunt to przepis!
Roladki z tortilli z pastą z tuńczyka 263

W szafce zalegały mi tortillowe placki więc postanowiłam je zużyć. Dodałam to co miałam pod ręką i wyszły takie małe smaczne kąski:) składniki: 4-5 tortilli

Monia miesza i gotuje
Sałatka śledziowa z fasolą 218

Wodę wymienić i gotować ok 1 godz. Świeżą fasolę gotujemy krócej i bez potrzeby moczenia. W połowie gotowania, fasolę posolić, a kiedy zmięknie odcedzić wodę. Płaty śledziowe wyjąć z zalewy i namoczyć w zimnej wodzie na około godzinę. Śledzie osuszyć i pokroić na kawałki. Cebulę pokroić w piórka, paprykę w krótkie paseczki, a marchewkę zetrzeć na tarce jarzynowej. Pomidora(...)zapraszam na stronę www.olejkonwenanse.pl po więcej inspiracji ;) Przepis bierze udział w akcji kulinarnej #OlejKonwenanse i #OlejWielkopolski Kategoria: A-Z WYTRAWNIE , Boże Narodzienie , Dania bez glutenu , Dania jednogarnkowe , Dania z rybą , sałatki i surówki Tagged: fasola , marchewka , papryka , pomidory , śledzie

https:KKuchniaMniam
Pasta z makreli wędzonej z suszonymi pomidorkami 169

Dzis na kolacje bardzo prosta i bardzo smaczna pasta z wedzonej makreli.Poniewaz z mezem jestesmy "rybozercami" ,wszelkiej masci ryby czesto goszcza na naszym stole.Moj przepis jest naprawde blyskawiczny i kilkuskladnikowy.Pierwowzor z dawnych czasow zawieral majonez.Dzis zastapila go musztarda.I wystarczy,makrela ani tak jest bardzo tlusta ryba.Do pasty dodalam jedynie ulubione i wlasnorecznie przygotowane suszone pomidorki koktajlowe.Pyszne,slodziutkie.Przepis na suszone(...)oregano i rozmarynem .Te na zdjeciu ,to juz koncowka zapasow zimowych. Skladniki: 1 wedzona makrela 1 cebula 3 srednie ogorki kiszone lub konserwowe 5-10 suszonych pomidorkow z zalewy 2 lyzki musztardy odrobina soli Wykonanie: Rybe obrac ze skory i osci,nastepnie dokladnie rozgniesc widelcem.W drobniutka kostke pokroic cebule.Wymieszac z odrobina soli,aby troche zmiekla.Ogorki i pomidorki. pokroic rowniez

Gotuj zdrowo!Guten Appetit!
Śledzie z marynowanymi warzywami 222

Już niedługo Wigilia = a jak Wigilia to na stole obowiązkowo ryby = a jak ryby to obowiązkowo śledzie na różne sposoby. Śledziożerca Piotrek już te śledzie z marynowanymi warzywami przetestował na sobie. Każdego roku na Wigilię są inne śledzie, w zeszłym roku były to śledzie w pikantnej salsie ., dwa lata temu śledzie z marynowanymi grzybami Polecam też przygotować śledziową(...)jarzynami . Przetestowaliśmy też w tym roku mój autorski przepis na Śledzie w cytrusowej marynacie. A tym razem postanowiłam wykorzystać marynowane w tym roku kolorowe papryki z rozmarynem i zalewę ze słoika, oraz pyszne delikatne ogórki konserwowe, to połączenie posiekanych warzyw doskonale komponuje się ze śledziami. Wigilijne Śledzie z marynowanymi warzywami. Polecam! SKŁADNIKI: 6 szt. matiasów, marynata z olejem z papryki

Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię
Sałatka z bobem i łososiem Graal 160

500 g bobu 1 puszka łososia Graal 1 cebula czerwona garść roszponki 1 pomidor sól pieprz pieprz ziołowy 2 łyżki oliwy 1 łyżka octu balsamicznego 1

Gotowanie jest łatwe
Czerwone curry z ziemniakami, kalafiorem i białą rybą 152

osób) a na wierzch kawałki usmażonej ryby. Posypujemy grubo posiekaną kolendrą, pietruszką i szczypiorem, od razu podajemy. SKŁADNIKI - RYBA 700-900g mrożonych filetów z białej ryby (u mnie to dorsz) 2 łyżki soku z cytryny 1/3 opakowania pasty curry czerwonej Kanokwan 1 łyżka oleju kokosowego lub sezamowego sól pieprz SKŁADNIKI - CURRY 3 łyżki oleju kokosowego ½ świeżej papryczki(...)łyżeczka kolendry, utłuczona w moździerzu 1 łyżka indyjskiej przyprawy Korma lub mieszanki przypraw curry + do doprawienia 500g ziemniaków typu A lub B 350-400g kalafiora ½ puszki pomidorów z zalewą, rozgniecionych widelcem 1 puszka mleka kokosowego 1 niepełna puszka wody + jeszcze 250ml wody 4-5 łyżek czerwonej soczewicy, suszonej kolendra lub natka pietruszki i szczypior do podania SKŁADNIKI - RYŻ

Karo in the Kitchen
OCTOWE ROLMOPSY 135

Wigilia nie może obejść się bez ryb. Śledzie też są obowiązkowe na tym świątecznym , wyjątkowo zastawionym stole. W tym roku w moim menu znajdą się też te octowe rolmopsy, z warzywami- pyszne   Składniki: 6 filetów śledziowych solonych czerwona papryka 1 czerwona cebula 3 ogórki octowe musztarda marynata octowa: 2 szkl wody 2 szkl octu 7 łyżek cukru łyżeczka(...)laurowe 3 ziela ang 6 ziaren pieprzu kolorowego Wykonanie: Śledzie moczymy do pożądanej słoności. Ocet zagotować z wodą, cukrem i resztą przypraw oraz plastrami cebul. Zagotować i ostudzić. Zimną zalewą zalać płaty śledziowe. Odstawić na noc. Na drugi dzień pokroić ogórki i paprykę w paski. Osączyć śledzie z marynaty, posmarować cienką warstwą musztardy,na każdym płacie ułożyć cebulę z marynaty

Z Majeczką w kuchni
Ekologiczne produkty Danival. 133

Kasztany jadalne gotowane - moje ulubione, a wierzcie mi - próbowałam kasztanów około 4-5 firm. Te jednak są najsłodsze i najcudniej pachną miodem, a do tego mają "suchą" strukturę, bez zalewy czy soku, dzięki czemu pozostają delikatne i nierozmoknięte. To już mój trzeci słoik kasztanów od Danival i na pewno nie ostatni! * Sos z sera Roquefort - sos z sera pleśniowego(...)jest za to śmietanka i białe wino, które sprawiają, że smak jest bardziej wyrafinowany. * Kremowy sos cytrynowy - odświeżający, dobry do potraw o mało wyczuwalnym smaku, tj. np. schab czy ryba. Mi szczególnie dobrze pasuje do pieczonej dyni i marchewki. * Sos z zielonym pieprzem - lubię zielony pieprz, dlatego ten sos również mi posmakował. Fajnie komponuje się z ziemniakami, kalafiorem i brokułem

Poranek na słodko
Śledzie z suszonymi pomidorami 146

Cześć ! Od dawna kusiło mnie zrobienie śledzi z suszonymi pomidorami. Połączenie to okazało się strzałem w 10 i śledzie te zagoszczą na moim stole podczas nadchodzących

Moja pasja smaku
Pasta jajeczna z tuńczykiem! 140

Pomysł na smaczne i pożywne śniadanie. Smaczna pasta jajeczna z tuńczykiem i pachnącym, świeżym koperkiem, podana z tostem z chleba na zakwasie żytnim własnej produkcji ;-) Zapraszam