dorsz - 2916 przepisów (strona:138/195)

Puree z selera 146

świeżo startą gałka muszkatołową. Gotowe puree przełożyłam do salaterki. Tak przygotowane można podać na stół zamiast ziemniaków. Doskonale pasują do dań mięsnych i ryb. Na takim puree podałam dorsza pieczonego w piekarniku. Zachęcam Was, żebyście chociaż raz zrezygnowali z ziemniaków i na rzecz puree z selera. Życzę SMACZNEGO! Krys Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie

Kuchnia u Krysi
Tom Yum z krewetkami i dorszem. Tajska zupa z krewetkami i dorszem. 226

bulionu( może być woda ) sok z 5 limonek ok 6 łyżek sosu rybnego  1-2 łyżki oliwy chilli 300 g dużych krewetek 200 g filetów z dorsza 2 duże łodygi trawy cytrynowej 8-10 liści limonki kaffir House Of Asia  ok 3 cm korzenia galangal pokrojonego w plasterki ( może być mrożony ) 2 ząbki czosnku duża garść świeżej kolendry

Jemy Pijemy
Kuchnia Polska według Karola Okrasy. Wspomnienia z warsztatów kulinarnych Lidl'a 103

zatem tatar z sandacza z marynowanymi grzybkami tatar ze śledzia na grzankach tatar wołowy w omlecie tatar z jelenia tatar z łososia aromatyczna zupa grzybowa na zakwasie z pieczonym dorszem i grochem carpaccio z podwędzanej polędwicy z salsą z orzeszkami piniowymi opalana sianem pierś z kaczki kotleciki ziemniaczane w trzech wersjach- z grzybami, suszonymi pomidorami i smażonym porem pierś

Z Kuchni Do Kuchni
Jesiotr z polskich stawów! 194

kiedy na studiach przerabiałam temat ryb i rybołówstwa w Polsce, to niektóre dane mnie powaliły. Nie wiem czy wiecie, ale większością ryb z naszego Bałtyku, zajadają się Francuzi, dorsz z naszego morza uznawany jest za jedną z najlepszych ryb. I w większości jest eksportowany na rynki zachodnie. To samo dzieję się z na Mazurach, każdy kto chociaż raz był

SMYKWKUCHNI
Bosacka po polsku – Katarzyna Bosacka – Recenzja 183

wejściem z przytupem. Pstrąg w maku z kaszotto jaglanym przy „zielonym stawie” nie tylko dobrze wygląda, ale prawdopodobnie obłędnie smakuje. Oprócz niego z propozycji rybnych znajdziemy jeszcze dorsza w konfiturze i łososia z miodem. Dalej sporo ptaków, bo znajdziemy przepisy na klasyczną roladkę z kurczaka z ciekawymi dodatkami, aromatyzowanego Indyka, piersi z kaczki czy gęś owsianą. Jest także

Mr. Taste
Pieczony dorsz z posypką 178

Składniki filet z dorsza, 1kg bułka tarta, 1 szkl przyprawa do ryb, 1/2 opak ziemniaki, 1kg tymianek, 1 łyżeczka oregano, 1 łyżeczka kminek mielony, 1 łyżeczka cząber, 1 łyżeczka słodka papryka, 1/2 łyżeczki olej Przygotowanie Ziemniaki obieramy, kroimy w ósemki, zalewamy zimną wodą, solimy, wstawiamy na gaz. Po zagotowaniu pozostawiamy na gazie jeszcze 3-4 minuty, odcedzamy, dodajemy paprykę, tymianek

Gotowanie moimi oczami
Warsztaty Kuchni Lidla: kuchnia polska z Karolem Okrasą 149

tatar ze śledzia na grzankach tatar z sandacza  z marynowanymi buraczkami tatar wołowy z omlecie tatar z jelenia tatar z łososia aromatyczna zupa grzybowa na zakwasie z pieczonym dorszem i grochem carpaccio z podwędzanej polędwicy z salsą z orzeszkami piniowymi opalana sianem pierś z kaczki kotleciki ziemniaczane w 2 wersjach: z grzybami i suszonymi pomidorami pierś z kaczki

Kulinarne przygody Gatity
Kuchnia polska z Lidlem i Karolem Okrasą 178

właśnie z niej przygotowywaliśmy smakowitości, które na koniec zjedliśmy przy pięknie zastawionym stole. Robiliśmy między innymi tatara ze śledzia na grzankach, proziaki, bardzo aromatyczną zupę grzybową z pieczonym dorszem, tatara z jelenia, tatara z sandacza , tatara wołowego w omlecie, tatara z łososia, carpaccio z podwędzanej polędwicy wołowej czy opalaną pierś z kaczki. Ja z moją najlepszą drużyną stworzyłyśmy pyszne placuszki

karmelowy
Warsztaty – Kuchnia Polska z Lidlem i Karolem Okrasą 147

śledzia przygotowywałam wspólnie z Renią z  Pieguskowej Kuchni , który podałyśmy na chrupiących grzankach. Poza tatarami była też wspaniała zupa grzybowa z pieczonym dorszem oraz bliny w 3 odmianach. Dodatkowo sam Karol Okrasa przygotował dla nas kaczuszkę w sosie czekoladowym oraz polędwicę wołową podwędzaną z pyszną salsą paprykową. Mi szczególnie spodobał

Marta Gotuje
koreczki z pastą rybną 161

tylko dorośli ale też dzieci.  Składniki: 6 kromek chleba tostowego kilka liści sałaty lodowej kilka rzodkiewek kilka żółtych pomidorków oliwki nadziewane 100 g wędzonej makreli lub dorsza 100 g białego sera 1/2 cebuli łyżka majonezu sól, pieprz Kromki chleba obkroić ze skórek. Biały ser wymieszać z rybą, posiekaną cebulą i majonezem, doprawić solą i pieprzem. Na kromkach chleba ułożyć

Domowa Cukierenka-Domowa Kuchnia
Ryba po grecku II 110

Niemniej jednak każdemu smakuje . Ja lubię ją z bułeczkami, prosto z lodówki. I jako, że ostatnio męczył mnie wirus, postanowiłam zrobić ja nieco w drobniejszej wersji. Składniki - filet z dorsza 1/2 selera 4 marchewki 1 pietruszka 2 cebule pomidory krojone, z puszki 1/2 łyżki soli kilka liści laurowych olej do smażenia 1/4 łyżeczki pieprzu 2 kuleczki ziela angielskiego jeśli lubisz

Z Kuchni Do Kuchni
WĘDZENIE RYB W WĘDZARNI 186

Ryby do wędzenia, zarówno morskie jak i jeziorowe powinny być tłuste. Ja wędziłam pstrągi, karpie, dorsze, makrele i jesiotry. Ryby można wędzić na zimno jak i na ciepło, w całości lub dzwonkach. Ryby do wędzenia nie muszą być skrobane, należy je umyć i wypatroszyć. Dzisiaj podam przepis na wędzenie ryb w wędzarni, na ciepło

Kulinarne Fantazje Marioli
MAPA – ELBLĄSKA RESTAURACJA Z KLIMATEM I DOBRĄ KUCHNIĄ 139

choć mój mąż twierdził że jadał lepsze rybne zupki wiele razy. Na danie drugie poprosiliśmy o polędwiczki wieprzowe podane z kurkami i interesującymi marchewkowymi kopytkami  oraz polędwicę z dorsza serwowaną z kaszą kuskus na sposób portugalski. Bardzo smaczne. Jeśli do tego dodamy miłą obsługę i dobre tempo podawania zamówionego jedzenia ocena wyjdzie bardzo wysoka. Mam nadzieję, że MAPA

Smaki Ewy
KOTLECIKI ZIEMNIACZANE 355

pini/ orzechów nerkowca 10 g startego parmezanu 2-3 łyżki oliwy 1-2 łyżki śmietanki kremówki dodatkowo: odrobina soku z cytryny oraz sól i pieprz DODATKI: Smażona ryba, np. dorsz Cebulkę drobno poszatkować – ręcznie bądź w malakserze. Zeszklić na maśle i odstawić. Ziemniaki ugotować i przepuścić przez praskę lub zagnieść w dużej misce. Do masy dodać jajko, mąkę zwykłą, mąkę

Calzonella.com
Ryba w ziemniaczanej panierce. 118

panierka ciakawa! Dziś nadszedł czas, aby spróbować jej smaku. W internecie widziałam mnóstwo przepisów, ale zrobiłam je po swojemu. Myślę, że im prościej tym lepiej! SKŁADNIKI: 1 filet z dorsza około 60 dag. 4 ziemniaki starte na grubych oczkach  1 duże jajko sól, pieprz WYKONANIE: filet kroimy na kawałki, nacieramy solą i grubo mielonym pieprzem, starte ziemniaki odsączamy