ryba z sosem - 500 przepisów (strona:17/34)

Niezbędnik grillowicza czyli ruszt bez tajemnic 204

zardzewiałych kratkach, bo choćbyśmy mieli najwyższej jakości mięso w aromatycznej marynacie to popsujemy smak bez dwóch zdań. O sposobie na proste czyszczenie grilla napisałam niżej. Marynaty. Tłuszcze. Mięsa. Ryby. Warzywa. No i dobra. Ogarnęliśmy miejsce, mamy pełną zastawę, grill rozpalony, na rozżarzonych węgielkach pojawiła się cienka warstwa popiołu, bez ognia – jesteśmy gotowi na poziom 2. Nie jestem zwolenniczką gotowych sklepowych(...)marynat mokrych dodajmy przyprawy i zioła, ale nie zapominajmy o bazie z kwaśnego składnika: wina, octu, sosu sojowego, soku cytrynowego lub z limonki, dzięki temu nasze mięsko nie zrobi się twarde po upieczeniu i nabędzie soczystości - mięso marynujmy dzień wcześniej, a ryby i warzywa kilka godzin przed biesiadą, przechowujemy w lodówce Zasady uniwersalne: - do obróbki grillowej wybieram tłuste mięso, drób

upichcona
Śledzie w słodkim sosie pomidorowym z kawałkami pomarańczowej papryki 270

Czy ja nie mam dość śledzi? nie, nie mam dość :) Śledzie uwielbiam po prostu, bo można je przygotowywać na tak wiele sposobów, że nie

Codzienna kuchnia niecodzienna
Makaron tagliolini z sosem pietruszkowym 189

sosem, by wyrównać smaki. Najlepiej, by danie przy okazji miało też kontrastowe kolory. Wybór padł na sos z pietruszki, bo nigdy takiego nie robiłam :DSos ten rewelacyjnie nadaje się nie tylko do makaronu - doskonale smakować będzie także w towarzystwie warzyw, mięs czy ryb. Lubię takie uniwersalne rozwiązania :)Składniki:- 500 g makaronu- 2 łyżki margaryny- 2 łyżki mąki(...)używamy tylko listków :)Całość gotujemy przez kilka minut, doprawiamy solą i pieprzem do smaku, następnie wyłączamy ogień. Do jakiegoś małego kubeczka dajemy śmietanę, po czym mieszamy ją z odrobiną sosu, a następnie wlewamy do rondelka z jego resztą. Użycie śmietany nie jest konieczne, niemniej jednak zdecydowanie poprawia ona smak naszego sosu :)I gotowe! Każdemu, kto podobnie jak ja lubi pietruszkę

Kulinarne zapędy Kokosa
Pomysł na grilla: marokańskie kefty z sosem miętowym 173

wakacji w Chorwacji pamiętam np. meso sa žara (mięso z grilla)- ražnjiei i Ćevapčići podawane z sosem ajwar, a z Grecji gyros i souvlaki. Jednak mieszkańcy krajów śródziemnomorskich są mistrzami grillowania nie tylko potraw z mięsa, ale również cudownych świeżutkich ryb i owoców morza, np. dorady, krewetek czy ośmiornicy. Znają się też na przyprawianiu i ich propozycje grillowe są według(...)podoba mi się taki sposób przygotowywania mięsa - wiadomo, gdy sami mielimy/miksujemy, to wiemy, co się w naszym mięsku znajduje:) Kefty możecie zaserwować na wykałaczkach, z dodatkiem jakiegoś pieczywa i sosu lub też wykorzystać do przygotowania kanapek. Wystarczy zdjąć keftę z wykałaczki i umieścić w podgrzanej picie w towarzystwie różnych warzyw. U mnie, oprócz typowej sałatki z pomidorów i ogórków, zobaczycie

Chilli Czosnek i Oliwa
Wigilia , starodawne zwyczaje… 202

dania rybne przyrządzane  na najprzeróżniejsze sposoby ,wśród których nie mogło zabraknąć  karpia ( szczupaka) w szarym sosie. Niekiedy dań rybnych było tyle ,że tradycyjna liczba 12 została bardzo przekroczona. I na to znalazła się rada ,po prostu wszystkie potrawy z ryb uważano za jedno danie!!!  Mieszkańcy Pomorza zaczynali święta od połowu ryb w wigilijny poranek ,ale sami Kaszubi(...)jeszcze z czasów przedchrześcijańskich. Na wigilijnym stole powinny znaleźć się  wszystkie płody ziemi ,lasu i wody. Jedne wróżą dostatek  ,inne –urodzaj ,jeszcze inne-miłość ,długowieczność …Wspomnę kilka. Ryby ,wg Egipcjan od wieków są symbolem wolności ,harmonii i wyzwolenia  ,a wg chrześcijan  to początek życia ,zmartwychwstanie ,obfitość .Źródło siły ,zdrowia. Buraki  zapewniają długowieczność i urodę ,musi

Kulinarny karnet Christophera
Jak nie zmarnować jedzenia podczas Świąt? 242

odpowiednim momencie, gdy są jeszcze świeże). 12. Zamrażamy zupy i sosy Zostało zbyt dużo zupy grzybowej, grochówki czy sosów? Śmiało możemy je zamrozić w mniejszych pojemniczkach i wykorzystać na obiad w inne dni :) 13. Na ratunek rybce Karp, pstrąg, łosoś... Ryba wiedzie prym na wigilijnym stole. Często jednak spora jejczęść zostaje. Co z nią zrobić? Najlepiej zamrozić

Tradycyjna Kuchnia
Sushi z wędzonym łososiem 101

ryżowe. Tymczasem polecam sushi, które zrobiłam z wędzonego łososia, gdyż w naszych warunkach niestety ciężko o świeżą surową rybę. Składniki: 3 listki alg (nori) 100g wędzonego łososia 1 szklanka ryżu (+ 1 łyżeczka soli) 2 pomidory ok. ½ zielonego ogórka lub awokado Sos sojowy Wasabi (ostry, zielony chrzan) Imbir marynowany ew. Zioła: bazylia, oregano, zioła prowansalskie

Smakowy Raj
Roladki z łopatki wieprzowej w sosie musztardowo - miodowym 237

dobry na trawienie), nawet były żywe karpie (ja osobiście wolę już rybkę wypatroszoną, bo jednak ryba też zwierzę i uczucia ma...  Ja bym nie potrafiła jej zabić... :)  ), więc tak chodząc miedzy tymi straganami wymyśliłam, że moja łopatka zamieni się w roladki w sosie musztardowo-miodowym... Poza tym kupiłam jeszcze jemiołę na święta i stwierdziłam że zrobię sama stroik

Zainspiruj się kuchnią
Śledzie w sosie musztardowym 114

Obraną cebulę kroimy na cienkie krążki, oprószamy solą i odstawiamy na   2 godz aby wywietrzała i zmiękła. Rybę osuszamy, kroimy na mniejsze kawałki. Śmietanę, majonez, musztardę, starte jabłko i curry mieszamy. W słoiku układamy warstwami cebule i śledzie, zalewamy powstałym sosem i wstawiamy na kilka godzin ( im dłużej, tym lepiej ) do lodówki. /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy

R'n'G Kitchen
Sushi 134

zawinięte są w arkusz z glonów nori i otacza je ryż. Zewnętrzna warstwa ryżu jest posypywana sezamem lub czarnuszką. Nigiri-zushi - są to ręcznie formowane bloczki ryżu przykryte kawałkiem ryb, owoców morza lub warzyw. Często nigiri jest owinięte cienkim paskiem nori. Więc jak już wstępnie wiemy co i jak, to zabieramy się do pracy, bo trochę nam się zejdzie :). Sushi(...)nich kawałek łososia wędzonego lub pieczonego. Gdy mamy już ryby na bloczkach, to owijamy cienkim paskiem nori (pod koniec owijania jakby nie chciał sie skleić pasek, to można posmarować odrobina wody).  Gdy mamy juz wszystko gotowe układamy na półmisku i dekorujemy liśćmi sałaty i imbirem marynowanym. W miseczki wlewamy sosy: sojowy, słodko-ostry i sojowy słono- słodki (produkcja własna

Zainspiruj się kuchnią
ZUPA KREM KUKURYDZIANY 144

domu wracać. Tak sobie wspominałyśmy te chwile, a że mózgi skojarzeniowe mamy, to od razu przypomniał nam się smak podjadanej wtedy przynęty. Nie - robali nie wcinałyśmy! :) Glisty zostawiłyśmy dla ryb a my zadowalałyśmy się kukurydzą. I nagle pyszne wspomnienie uruchomiło mózgownicę. Połknęłyśmy haczyk. Przyszła chętka na kukurydziane danie. Powstała rozgrzewająca zupa. Krem kukurydziany.  SKŁADNIKI: - wywar mięsno-warzywny, szklanka(...)jest... prędkość i łatwość - jest dobrze! :) Kombinowałyśmy długo z uzyskaniem odpowiedniej konsystencji (bo najpierw wyszedł nam sos kukurydziany - fajny tak swoją drogą), ale dałyśmy radę.  Reasumując - jaka ona jest: - szybka, - łatwa, - rozgrzewająca, - kremowa, - słodko-ostra, - niedroga, - sycąca, :)) Co prawda gdy te ryby łowiłyśmy (czyt. gdy się nudziłyśmy zagryzając policzki/język itd żeby tylko się nie odezwać) nie delektowałyśmy się

Wypisz Wymaluj
Tuńczyk na rukoli z sosem borowikowym 171

moim domu króluje karp, później śledź, a dalej wszystkie inne ryby ☺ Dziś przekonałam się, że doskonałą rybą jest tuńczyk. Bardzo prosty w przyrządzeniu, za to smak zniewalający 👌 Połączenie delikatnego mięsa tuńczyka z wyrazistym smakiem rukoli, do tego aromatyczne borowiki w sosie śmietanowym. Poezja! Składniki: -300 g steków z tuńczyka -250 g mrożonych borowików -1 cebula -mały pojemnik śmietany 18% -łyżka

Kulinarne przemyslenia
Tuńczyk! 271

głowie jedną fotografię, jak pan rybak zabiera się za wyłowionego tuńczyka z maczetą. My tu o rybach, a sałatka czeka :) Prosta, szybka i zdrowa, bo z ryżem i małą ilością majonezu. Składniki 2 torebki ryżu naturalnego 1 puszka tuńczyka w sosie własnym 4 ogórki konserwowe 3 jajka ugotowane na twardo pół papryki czerwonej 1 cebula 100 g kukurydzy

pink envelope
Tuńczyk w papirusie, w marynacie grejpfrutowej 217

jego rozmiarów. Większe ryby tego gatunku osiągają wagę do 700 kg. Jedną z najcenniejszych ryb na świecie jest tuńczyk błękitnopłetwy, ale… zejdźmy na ziemię. Tuńczyk w papirusie, w marynacie grejpfrutowej.   Składniki:  -  800 g tuńczykaMarynata:-  sok z 1 grejpfruta czerwonego-  sok z ½ cytryny-  olej sezamowy-  sos sojowy light-  sól, pieprz-  rozmaryn, tymianek-  czosnek-  papryka wędzona Mięso tuńczyka osuszamy papierowym(...)ręcznikiem. Skrapiamy olejem sezamowym, sosem sojowym, sokiem z grejpfruta  i  ½ cytryny. Dodajemy przyprawy i zioła  - sól, świeżo zmielony pieprz, paprykę wędzoną, czosnek, trochę rozmarynu i tymianku. Dorzucamy kawałki wyciśniętej cytryny, ze skórką. Tuńczyka dokładnie obtaczamy w marynacie i odstawiamy na, co najmniej, godzinę do lodówki. W międzyczasie możemy przygotować, jako dodatek, np. ziemniaki pieczone. Zamarynowanego tuńczyka wyjmujemy z lodówki, zawijamy