12 EXTRA pokarmów, które pozwolą ci być zdrowszym!

Według dietetyków istnieje kilka pokarmów, które obecne w naszej diecie ograniczają przyrost tkanki tłuszczowej. Nie jest powiedziane, że muszą to być warzywa, owoce czy zboża, mogą to być również przyprawy.

Kurkuma – jest przyprawą, w jej skład wchodzą przeciwutleniacze. Składniki, które są w niej zawarte działają przeciwzapalnie i przede wszystkim zapobiegają rozwojowi komórek nowotworowych czy chorobie Alzheimera.

Z pewnością wielu z nas nie ma w swojej diecie wody kokosowej. Ma mało kalorii i prawie w ogóle tłuszczu, a w zamian ma cała gamę potrzebnych nam elektrolitów i cukrów naturalnych. Dzięki podwyższonej zawartości potasu dokładnie nawadnia organizm.

Mango – jest owocem egzotycznym, który oprócz małej zawartości kalorii i tłuszczu zawiera dużo błonnika, witaminy A i C oraz takich mikroskładników jak potas i miedź. Oprócz tego odpowiada za prawidłową pracę układu odpornościowego i pomaga przy problemach z układem pokarmowym.

Gdy jest sezon warto jeść dużo borówek amerykańskich. Zawierają wysoką ilość błonnika, wszelkich przeciwutleniaczy, witaminy C oraz obniża ciśnienie. Łatwo można ją wkomponować w jogurty, koktajle itp.

To, że pomidory są dla nas bardzo zdrowe chyba wie każdy, lecz należy pamiętać by nie łączyć go w sałatce ze świeżym ogórkiem, gdyż oba warzywa tracą swoje właściwości. Jest on źródłem przeciwutleniaczy oraz witamin a co za tym idzie obniża ryzyko wszelkich nowotworów i chorób układu krążenia.

Brokuły, czyli przedstawiciel zielonych warzyw. Działają przeciwnowotworowo i pomagają w chorobach układu pokarmowego ze względu na wysoką zawartość witaminy C i K, kwas foliowy czy karotenoidy. Spożycie tego warzywa powoduje uczucie sytości ze względu na wysoką ilość błonnika, a sam przy tym ma bardzo małą ilość kalorii.

Nie wolno zapominać o jarmużu, który zawiera wysokie stężenie witamin takich jak A, K i C. Zawartość kwasu foliowego i innych mikroelementów zapobiega powstawaniu komórek nowotworowych oraz obniża ryzyko chorób serca. Szczególnie zalecany dla osób w podeszłym wieku.

Ciecierzyca skutecznie obniża cholesterol oraz jest wskazana dla osób, które mają problemy z krążeniem krwi. Zawartość białka, błonnika czy też cynku i potasu powoduje szybkie uczucie sytości.

Kosmosa ryżowa jest jednym z produktów odżywczych, które zawierają wszystkie osiem podstawowych aminokwasów i przy tym nie jest mięsem. Oprócz tego ma niską zawartość glutenu przez co jest bogatym źródłem złożonych węglowodanów.

Mimo iż mają dużo kalorii ze względu na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych nie tyje się od nich – orzechy włoskie.

Skutecznie zapobiegają powstawaniu komórek nowotworowych jak i odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.

Jogurty typu greckiego są bardzo dobre na śniadanie. Zawartość wapnia i białka odpowiada za budowę kości i mięśni. Na sam koniec przedstawiciel ryb czyli łosoś. Jest bogaty w zdrowe kwasy tłuszczowe, które korzystnie wpływają na pracę układu nerwowego i krwionośnego.

Proponowane przepisy

Dodaj komentarz