kurki - 691 przepisów (strona:25/47)

Kapusta z grochem 152

przegryzieniu się smaków. Wielbicielom dań mięsnych proponuję dodatek skwarków np.  wytopionych z boczku. Danie najlepiej zamrażać w pojemnikach.  ------------ Podobne: Szybkie danie z kaszy jaglanej Pęczakotto z kurkami Grochówka

Weekendy w domu i ogrodzie
Szakszuka domowa. Najpyszniejsze wegetariańskie śniadanie na chłodne poranki. Zdrowa, energetyczna, kolorowa. 150

cudo i pakować do ust, mimo że parzy, ścieka po palcach i kapie na ubranie" (jak mówi Agnieszka Kręglicka).     Szakszuka domowa.   Składniki: 2 jajka od szczęśliwych kurek 2 większe pomidory 1 większa cebula 2 ząbki czosnku garść pietruszki garść ulubionych ziół (u mnie listki krwawnika, szałwia, estragon, tymianek, majeranek, lubczyk) 2 łyżki oleju rzepakowego tłoczonego

Naturalna Kuchnia
OGÓRKI MAŁOSOLNE 159

Polski klasyk! Ostatnio idę ścieżką klasyków, wczoraj było risotto z kurkami francuskie  po polsku, dziś zaś te pyszne ogórki.     Gdy byłam mała zastanawiałam się, jaka jest różnica pomiędzy ogórkami małosolnymi a kiszonymi, ponieważ obydwa rodzaje są przyrządzane tak samo. Odpowiedź przyszła bardzo łatwo, gdy spojrzałam na to z chemiczno-biologicznego punktu. W skrócie jednak chodzi

W kuchni Karmel-itki
Czarny ryż z grzybami 144

Składniki: 300 gr czarnego  ryżu 1 cebula 1/2 szklanki białego wytrawnego wina 8 pieczarek (latem 30 dkg kurek) pęczek natki pietruszki 3 łyżki oliwy z oliwek Przygotowanie: 1. Ryż ugotuj w osolonej wodzie około 18 minut. 2. Cebulę pokrój w kostkę a pieczarki w talarki. 3. Rozgrzej olej dodaj cebulę

AZgotuj!
Zupa z kurek i podgrzybków z kluseczkami lanymi 124

Składniki: 259 gram kurek 100 gram podgrzybków 2 łyżki oliwy 1 pomidor cebula czosnek marchewka 2 łodygi selera naciowego 1,5 litra bulionu śmietana gałązka rozmarynu świeżego gałązka lubczyku kilka ziaren ziela angielskiego liść laurowy odrobina gałki muszkatołowej pół szklanki mąki jajko odrobina wody do rozrzedzenia ciasta śmietana Przygotowanie: 1. Grzyby oczyść

"Mój lekki dzień z Sunny Corn" śniadanie, obiad, kolacja 104

małe kawałeczki, podsmażyłam i załam bulionem  Po kilku minutach, kiedy warzywa były miękkie zmiksowałam i posypałam płatkami chili.  Kolacja jajecznica od ekologicznych kurek, sałata i szczypiorek. Dzień był lekki i bardzo przyjemny. Czułam się radośnie i miałam dużo energii do działania. Czuje wiosnę

AZgotuj!
Grillowany tuńczyk z duszonymi porami i szpinakiem 171

Uwielbiam świeże ryby. Wiem kiedy jest dostawa świeżych. Jadę specjalnie po nie.  Ostatnio wybór był imponujący. Zakupiłam tuńczyka, kurka, żabnicę, sandacza. Na pierwszy ogień poszedł stek z tuńczyka. Podałam go na duszonych porach w białym winie z estragonem i świeżym szpinakiem z rodzynkami i orzeszkami piniowymi. Było elegancko i  pysznie! dla dwóch osób: 2 steki z tuńczyka

Restauracja Nowa Łódź (Al. Piłsudskiego 76) 185

naprawdę już po tym daniu byliśmy najedzeni, co tu dużo mówić, przeceniliśmy nasze możliwości w ilości jedzenia ;). Wszystko co dotąd jedliśmy bardzo mi smakowało, ale saszetki z nadzieniem z kurek i suszonych pomidorów okazały się hitem. Przepyszne ciasto, podobne do pasztecików i idealnie przyprawiony farsz. Do tego podano sos śmietanowy, który okazał się nadzwyczaj dobry, szczególnie dla mnie, osoby

Corner With Recipes
Hotel od kuchni. SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój 214

sałatce z soczewicy, boczniaków i warzyw korzennych z sosem Dijońskim Zupa z jagnięciny z młodymi warzywami i pęczakiem Filet z pstrąga z gospodarstwa rybnego z Feleczyna smażony z kurkami podany z puree z pora i kalafiora oraz sosem z białego wina Tradycyjny sernik podany na sosie z przetartych malin z sałatką mango i marakui Kulinarne pasje szefa kuchni zachwycają

SzczyptaSmaQ
Crostini z kurkami 77

sezonie na grzyby można stworzyć prawie nieskończoną ilość dań z ich udziałem. To jedno z nich. Kurki doskonale smakują podsmażane na maśle z cebulką, a to idealnie komponuje się z chlebem podgrzanym na oliwie. Proste śniadanie i po prostu pyszne

Milion Smaków
Kruche ciasto w słonej odsłonie - na tarty wytrawne 200

miksy masła ze “zdrowymi” tłuszczami roślinnymi nie wchodzą w grę, a tym bardziej margaryny miękkie czy twarde. Masło ma być :) Jaja świeże , również z lodówki, duże, najlepiej od szczęśliwej kurki, która luzem biega po zielonej trawce i żre co popadnie ;) Woda zimna , najlepiej lodowata, taka, że jak zanurzycie w niej palec to poczujecie igiełki bólu. Takie cukiernicze sado-maso

W kuchni Katie
Obiad po polsku 176

czekałam na taki obiadek z utęsknieniem. To jest niesamowite jak rewelacyjnie może smakować młody ziemniak wydłubany z babcinej ziemi, koperek i cebulka proso z grządki i jajuszko, prosto od kurki! Nie wspomnę o maślance! Taki obiad serwowaliśmy sobie...i niespodziewanym gościom! Powrót do przeszłości, beztroskie bieganie boso po rosie, wybieranie jajek kurom spod kupra... I takie obiady ..na wagę

Z Kuchni Do Kuchni
Conchiglioni z kurczakiem, suszonymi pomidorami i mozarellą. 348

kształcie dużych muszli jest wręczo stworzony do wariacji w kuchni :) Można z niego wyczarować pyszne i efektowne dania. Uwielbiam nadziewać go przeróżnymi pysznościami ( kurczak, dynia, sery, mięso mielone, bakłażan, kurki i wiele wiele innych), a później zapiekać w jeszcze pyszniejszych sosach. Dziś przedstawiam wersję z kurczakiem, szuszonymi pomidorami i mozarellą z aromatycznym pomidorowym sosem. Śmiało możecie zaserwować takie danie

DefinicjaSmaku
Kila pomysłów na... 130

Buraczane naleśniki nadziane pastą ricotta-feta z buraczkiem, i tymiankiem Nowe-stare połączenie w wersji naleśników zdecydowanie do powtórzenia! Placki z białej kaszy gryczanej, z podsmażoną cebulką z kurkami, śmietana Ostatnimi czasami naszło mnie na takie o to placki, bo z tej kaszy jeszcze żadnych nie próbowałam, zdecydowanie za późno to zrobiłam, bo jak za kaszą samą nie szaleje

More food, love and dreams
Pieczone udka z kaczki 129

wkrótce na blogu) wyszedł całkiem przypadkowo. Jakiś czas temu koleżanka zapytała czy nie chcielibyśmy wiejskiej kury bo ma zamrożoną na zbyciu gdyż dostała dwie. Grzechem by było odmówić takiej kurki więc chętnie przygarnęliśmy ptaka, który powędrował do zamrażalki bo były inne plany. W ramach luzu postanowiliśmy zrobić kilka przepisów z naszym ptaszkiem. Wyciągnęliśmy go z zamrażalki i zostawili