szybka kolacja - 5648 przepisów (strona:291/377)

Rzym w grudniu czy to dobry pomysł ? – cz.1 112

świeżym powietrzu. Udało nam się zaliczyć trzy. Do dwóch wróciłyśmy kolejnego dnia. Przylot No to zaczynamy opowieść od przylotu, wylądowałyśmy na lotnisku Campino, nie duże lotnisko, szybko odebrałyśmy bagaż. Wychodząc z lotniska kupiłyśmy bilet bodajże 100 minutowy na przejazd do miasta komunikacją miejską ( automat przy wyjściu z lotniska) . Wsiadłyśmy w pierwszy autobus i pojechałyśmy malowniczymi ( tylko przez chwilę ) bocznymi(...)opcją śniadania o poranku :). Pokój bardzo ładny z własną łazienką, kuchnia wspólna do używania z innymi mieszkańcami. Długo w domu nie posiedziałyśmy, ruszyłyśmy zwiedzać okolicę i zrobic zakupy na kolację. Pierwszy spacer Pierwszy spacer po okolicy i co rzuciło nam się w oczy, bałagan na ulicach – przepełnione kosze na śmieci i śmieci koło koszy. Liście spadające z drzew

Kuchnia na wzgórzu
Rzym w grudniu czy to dobry pomysł ? – cz.1 110

Burgery z indyka – bo wołowina to nie wszystko! 240

Kiedy szykuję burgery w domu najczęściej wybieram do ich zrobienia dwa rodzaje mięsa – tradycyjnie wołowinę albo – co mniej oczywiste – mięso indyka. Indyk może być naprawdę świetnym

Karo in the Kitchen
Golonka w glazurze z miodu lipowego i pestek dyni, piana jogurtowa z chrzanem i puder z kwiatów lipy. Natura Kuchni Polskiej. 126

K olejny przepis inspirowany "Naturą Kuchni Polskiej" Wojciecha Modesta Amaro, w wersji homemade.  Szef kuchni poleca:  "Golonka z glazurze z miodu lipowego i pestek

SzczyptaSmaQ
Knedlik, czyli czeski knedel. 268

Jako, że dorastałam w domu leżącym dwa kilometry od przejścia granicznego z Czechami, to kuchnia czeska jest mi wyjątkowo bliska. Często w niedziele

Rozpustne gotowanie
Sałatka z makaronem 189

Zośka, Szczur i dziewczyna Szczura Ania. Eeeh, aż łezka w oku mi się zakręciła, wiele razem przeszliśmy, wiele wypiliśmy... :) No i z tej okazji trzeba było na szybko cokolwiek przygotować. Tak żeby stało sobie na stole między butelkami i ładnie wyglądało. No to sałatka makaronowa. Łatwa w zrobieniu, a i najeść się można, gdyby ktoś potrzebował. A wyszła naprawdę(...)odrobinę octu balsamicznego (to naprawdę ważny składnik) i mieszamy. Możemy przed jedzeniem schłodzić w lodówce. Sałatkę dojadaliśmy z Madzią jeszcze następnego dnia, bo naprawdę pokaźną ilość zrobiliśmy. A na kolację tego właśnie następnego dnia zrobiłem kolejną sałatkę, tak żeby klimat utrzymać. Też makaronową, ale z grillowanym kurczakiem. Przepis wkrótce, w kolejnym poście :) I pamiętajcie o klikaniu w reklamy z prawej

Marder&Marder Manufacture
Creme brulee w nowej odsłonie 205

szalonym niemal słońcem. Siłą wdarło mi się pod powieki, zmuszając do wychynięcia spod kołdry, w którą tak pracowicie się zawinęłam. Z uśmiechem od ucha do ucha zjadłam musli, żeby szybko się ubrać i wyjść z Ptysią na spacer. W parku natknęłam się na pierwsze przebiśniegi, na których widok miałam ochotę niemal krzyczeć z radości. Bo skoro nawet one postanowiły(...)deser. Za jego jedwabistą konsystencję i tę cudowną, chrupiącą skorupkę. Takie proste, a jednak wykwintne, a wręcz oszałamiające połączenie. Zawsze zrobi wrażenie, idealnie więc nadaje się na romantyczną kolację (miałam plan przygotować go na Walentynki, ale wiadomo - było, jak było ). Tym razem postanowiłam go nieco urozmaicić - padło na mus żurawinowy. Gdy tylko zobaczyłam to połączenie na blogu Zucchini blues wiedziałam

Pożeraczka, czyli raz adobrze
Jajka faszerowane pieczarkami 98

Dziś wróciłam do Poznania po tygodniowym lenistwie (choć takim nie całkowitym;p) w domu. Od tego tygodnia zaczynam bezpłatną praktykę w biurze rachunkowym... hmmm.. nie

Zdrowo i dietetycznie. Moja rzeczywistość
Najlepsze książki kulinarne 2016 – Top 10 167

omawia konkretne techniki i podaje gotowe zestawy na obiady i kolacje w stylu francuskim, do tego dopasowane sezonowością składników do konkretnych miesięcy. Jeśli chcesz urządzić dwanaście comiesięcznym francuskich kolacji, to jest idealna książka kucharska, o nieco zbyt idealnej Francji, ale za to zawierająca aż 85 sprawdzonych przepisów i 12 gotowych zestawów obiadowych na szczególne okazje. Bon appetit!   Autorka: Susan(...)Wydawnictwo: Nasza Księgarnia 4-godzinny mistrz kuchni Od zera do bohatera? Od jajecznicy do kuchni molekularnej? Timothy Ferriss uczy nas też czego można się nauczyć gotując i jak bardzo szybko osiągnąć wysoki poziom umiejętności. Oprócz umiejętności kucharskich (które są pokazane w bardzo prosty sposób), książka zachęca też do eksperymentowania. Dlatego to doskonały podręcznik dla każdego, bez względu na poziom

Ugotowane pozamiatane
Szybkie bułki orkiszowo-pszenne na drożdżach 154

kilka godzin już setny raz Kręciłam się tak po domu i kręciłam, a czas leciał i leciał. A tu niedługo pan mąż wróci z pracy a potem nadejdzie czas kolacji i trzeba będzie zrobić kanapki, tylko z czego? Czasu na zrobienie chleba zatem już nie było. Musiały być bułki. Padło na orkisz pełnoziarnisty, bo ten ostatnio zamówiłam, dodatek mąki pszennej(...)cukru\r","220 ml letniej wody + 2 \u0142y\u017cki\r","1 jajko + \u017c\u00f3\u0142tko do posmarowania\r","1 \u0142y\u017ceczka soli\r","Dowolne nasiona do posypania\r"],"name":"Szybkie bu\u0142ki orkiszowo-pszenne na dro\u017cd\u017cach","cookTime":null,"prepTime":null,"totalTime":null,"recipeInstructions":["W kubeczku rozrabiamy suche dro\u017cd\u017ce z 2 \u0142y\u017ckami ciep\u0142ej wody

Mieszam w Garnku
Makaron z truskawkami i twarogiem 193

Uwielbiam sezon truskawek, gdy wszystko nimi pachnie, mogłabym zajadać się nimi na okrągło. Oczywiście najlepsze są te nasze polskie truskawki, słodkie soczyste. Piekę z nimi drożdżówki

dom-agi.pl
Pałeczki z wołowiną z ciasta filo (finger food) 156

świetnie nadaje się na imprezy, mecze, parapetówki czy sylwestra. Ciasto filo jest bardzo chrupiące, dzięki czemu stanowi świetną przekąskę np. do wina lub piwa. Można je przygotować także na kolację. Idealne do maczania w sosie – najlepiej podać je ze słodkim sosem chili, ale jeśli go nie lubicie na pewno sprawdzi się zwykły sos czosnkowy na jogurcie.Pałeczki z wołowiną(...)masę ręką, aż wszystkie składniki się wymieszają.Pracując z ciastem filo pamiętajmy, aby płaty z których nie korzystamy w danym momencie, były nakryte zwilżoną ściereczką (ciasto po otwarciu opakowania szybko wysycha). Każdy płat kroimy na dwie części aby uzyskać dwa prostokąty. Każdy smarujemy bardzo cienko, za pomocą pędzelka lub dłoni rozpuszczonym masłem. Nakładamy farsz i zwijamy brzegi, a następnie

Poezja smaku
Faszerowane patisony 198

Faszerowane patisony – to idealny pomysł na przystawkę, zachwyca nie tylko kolorem ale przede wszystkim pięknym kolorem i smakiem. Faszerowane patisony to połączenie klasycznego, aromatycznego farszu z

Kulinarnyblog.pl - wiesz jak gotować!
"Jak dobrze wstać skoro świt" 111

Od jakiegoś czasu razem z moim M. próbujemy swoich sił w pieczeniu i jak do tej pory mieliśmy na swoim koncie trzy fiaska, pierwsze bułeczki były

Przepysznik - BLW i nie tylko
Tagliatelle z krewetkami i szpinakiem baby 157

Zawsze się zastanawiałam jak to jest pracować na etacie, od poniedziałku do piątku, i z utęsknieniem wyczekiwać weekendu. Weekendu, kiedy wszyscy się bawią, spotykają z przyjaciółmi