Dieta dla rzucających palenie

Od palenia tytoniu można się uzależnić tak samo jak od wielu innych rzeczy, gdyż przynosi to nam w pewnym sensie ulgę. Lecz oprócz tego jest wiele negatywnych efektów tego uzależnienia. Organizm jest wtedy podatniejszy na zawał serca, u mężczyzn może wywołać impotencję a u kobiet zaburzenia płodności czy przyśpieszyć menopauzę. Osoby palące tracą więcej witaminy C, przez co szybciej chorują a ich organizm szybciej się starzeje (również skóra, poprzez niedotlenienie). Jak wiadomo może wywołać raka płuc czy osteoporozę (łamliwość kości na skutek braku wapnia). Jak palisz papierosy to się zastanów. Gdy je rzucisz będziesz musiał mieć odpowiednią dietę.

Pamiętaj, by nie obciążać organizmu, w nim jest już i tak wiele toksyn. Dlatego ogranicz alkohol i wszelką wysokoprzetworzoną żywność. Na pierwszym miejscu powinny się znaleźć świeże ryby czy warzywa.

Wypłukiwanie toksyn następuje przez picie dużych ilości płynów. Może to być woda, czy też herbata zielona lub owocowa. Dodatkowo dostarczysz substancje bioaktywne , witaminy czy sole mineralne. Błonnik jest zawarty w pełnoziarnistych produktach oraz warzywach i owocach. Odpuść sobie bułki z białego pieczywa i przejdź na te pełnoziarniste. Szczególną rolę w usuwaniu toksyn odgrywa chlorofil, gdyż działa on detoksykacyjnie i pomaga w pracy wątroby. Jest obecny w zielonych warzywach.

Oprócz tego pamiętaj by wraz z pożywieniem wprowadzać wiele antyoksydantów, czyli przeciwutleniaczy które ograniczają ilość wolnych rodników. Najwięcej ich jest w czerwonych warzywach czy owocach. Nie zapomnij o kwasie foliowym czy witaminie C. Dobra dieta dla rzucających palenie powinna być przede wszystkim zdrowa i bogata we wszystko co zdrowe dla naszego organizmu.

Poprzez palenie tytoniu, Twoje serce jest znacznie obciążone, dlatego ilość spożywanych tłuszczy nasyconych powinna być ograniczona. Unikaj smażonych produktów i postaw na niskotłuszczowy drób czy ryby. Ryby jak powszechnie wiadomo są źródłem kwasów omega-3, które pozytywnie wpływają na pracę mózgu i organizmu.

Ze względu na mniejsze wchłanianie wapnia, nie zapomnij o przyjmowaniu produktów bogatych w wapń. Jest on obecny szczególnie w nabiale, np. mleko czy jogurty. Oprócz tego mangan wzmacnia kości. Znajdziesz go w orzechach czy produktach zbożowych.

Wróć do wszelkiej aktywności fizycznej. Jak wiadomo, osoby palące mają mniejszą kondycję, szybciej się męczą przez co zapobiegają wszelkiej aktywności fizycznej. Pomaga ona zrzucić kilogramy oraz zadbać o nasze prawidłowe samopoczucie.

Proponowane przepisy

Dodaj komentarz