Niskokaloryczna dieta hiszpańska

Niskokaloryczna dieta hiszpańska nie jest dla osób o słabej woli, lecz zawarte są w niej wszystkie smaki. Oprócz tego o brak witamin czy składników odżywczych również nie musimy się martwić. Na czym polega owa dieta i czy jest ona skuteczna? Ile kilogramów można zrzucić i jak długo trwa?

Po pierwsze traw ona dwa tygodnie, gdzie musisz restrykcyjnie pilnować ilości spożywanych kalorii, która powinna wynosić 1300. Może to jest mało, lecz w jej skład wchodzą białka, tłuszcze, błonnik czy węglowodany w odpowiednich proporcjach, które znacznie przyczyniają się do lepszego spalania tkanki tłuszczowej. Pamiętaj, że brak jednego z tych składników może negatywnie wpłynąć na każdą dietę odchudzającą.

Kto powinien stosować tą dietę a kto nie? Na pewno nie mogą jej stosować osoby w wieku dojrzewania czy kobiety, które karmią piersią. W przypadku gdy masz niedobór witamin, również nie stosuj tej diety, tak samo z różnymi chorobami. A tak to nie ma większych przeciwwskazań i każdy może zrzucić zbędne kilogramy. Przygotowanie posiłków zajmuje jedynie kilka minut.

Według twórców tej diety, jeden posiłek nie może mieć więcej niż 100g, a jego wartość energetyczna nie może przekraczać 160 kcal, jeżeli chodzi o tłuszcze nie mogą one przekraczać 10% dziennego zapotrzebowania.

Zatem jakie produkty znajdują się w tej diecie? Warzywa mrożone czy owoce, niektóre półprodukty (tuńczyk z puszki), co czyni tą dietę szczególnie prostą. Na posiłki jest wiele kombinacji, np. można zamieniać mięso w posiłku, lecz należy pamiętać by ilość kalorii nie była przekroczona. W ciągu dnia powinno się jeść 5 posiłków w odstępach od 3 do 4 godzin. A w szczególnej uwadze trzeba mieć odpowiednie nawodnienie organizmu, najlepiej 2 litry wody, gdyż wtedy z organizmu będą wypłukiwane toksyny.

Nie wolno jej stosować dłużej niż 2 tygodnie, gdyż wtedy organizm będzie miał niedobory witamin i będzie bardziej podatny na wszelkie choroby. W ciągu tygodnia można zrzucić 3 kg, zatem po całkowitej diecie powinno się warzyć o 6 kg mniej. Miej na uwadze, że może być efekt jo-jo, dlatego po zakończonej diecie, spożywaj posiłki o wartości energetycznej 1500 kcal i po tygodniu czy dwóch wróć do 2000 kcal dziennie.

Proponowane przepisy

Dodaj komentarz

  • renereneponiedziałek, 18 stycznia 2016 18:00:25

    nie polecam