Dieta 1000 kalorii

Dieta powinna trwać około tygodnia, jest przeznaczona dla osób które chcą względnie szybko stracić 6 do 8 kilogramów z wagi początkowej. Jest to dieta dość drastyczna, dostarcza bardzo małą liczbę kalorii. Z tego względu zalecana jest dla osób nie pracujących ciężko fizycznie i ich zapotrzebowanie energetyczne to około 3000 kalorii. Jak w każdej diecie, powinniśmy uprawiać jakiś sport, poprawi to efekt końcowy. Ćwiczenia powinny być regularne, minimum 3 razy w tygodniu. Główną zasadą w diecie jest dokładne liczenie ilości spożywanych kalorii, bardzo ważna jest waga porcji oraz ich kaloryczność, którą można odczytać z tablic lub pobrać do tego aplikacje na telefon. Mimo ograniczenia się do 1000 kalorii powinniśmy rozsądnie dobierać posiłki i ich skład, aby dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednie ilości witamin, minerałów, tłuszczy, cukrów oraz węglowodanów.

Dieta powinna być bardzo zbilansowana, aby niczego nam nie brakowało i osiągnąć zamierzony cel na końcu diety. Bardzo ważne jest rozłożenie posiłków na cały dzień, powinno ich być 5, w których najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, które powinno zawierać od 250 do 300 kalorii, dobry początek dnia. Drugie śniadanie to około 100-150 kalorii. Obiad 300-350 kalorii, podwieczorek 100-150 oraz kolacja jako ostatni posiłek nie powinna składać się więcej niż z 200 kalorii i nie powinniśmy jej spożywać później niż 3 godziny przed snem. Należy pamiętać o spożywaniu dużej ilości płynów w trakcie diety. Zieloną herbatę możesz spożywać bez ograniczeń, ale kawę i herbatę musisz ograniczyć do minimum oraz pozbyć się z niej cukru. Jeśli będziemy przestrzegać ram kalorycznych to dzięki ujemnemu bilansowi kalorycznemu stracimy tygodniowo od 1 do 2 kg.

Co można jeść?

  • pieczywo: graham, razowe, chrupkie, pumpernikiel,
  • chude ryby,
  • mięso z kurczaka oraz indyka bez skóry, chudą wołowinę, cielęcinę,
  • grejpfruty i arbuzy w dowolnej ilości, inne owoce nie więcej niż 250 gram dziennie,
  • dowolne warzywa, w dowolnej ilości z wyjątkiem strączkowych,
  • maksymalnie możesz wykorzystać 2 jajka kurze,
  • chudy biały ser

Przykładowy jadłospis na tydzień

Poniedziałek

  • Śniadanie -
    Omlet z trzech białek z niskosłodzonym dżemem wiśniowym (25g), szklanka mleka 0,5 proc., mała gruszka. W sumie będzie to 275 kalorii na początek dnia.

  • Drugie śniadanie -
    Kromka chleba graham z łyżeczką margaryny, plasterkiem polędwicy z kurczaka (30g), ogórek zielony (50g) oraz herbata z cytryną bez cukru. W sumie 110 kalorii.

  • Obiad -
    Zupa krem z groszku zielonego (250ml), dorsz z jabłkiem, dwa małe ziemniaczki, sałatka z pomidorów (150g) oraz cebuli (50g), zielona herbata bez cukru. W sumie 398 kalorii.

  • Podwieczorek -
    Pieczone jabłko z łyżeczką miodu oraz cynamonem, 112 kalorii.

  • Kolacja -
    300ml zupy warzywnej, z łyżką oliwy, da nam to 250 kalorii.

Wtorek

  • Śniadanie -
    Kawa zbożowa z mlekiem, bez cukru do tego pumpernikiel (40g) z masłem roślinnym (3g) oraz chudą wędliną (20g), pomidor.

  • Drugie śniadanie -
    Jogurt naturalny bez tłuszczu, cztery śliwki oraz trzy łyżki płatków owsianych.

  • Obiad -
    Krupnik 300 gram.

  • Podwieczorek -
    Pieczone warzywa (cukinia, cebula, trzy plastry bakłażana oraz papryka).

  • Kolacja -
    Leniwe pierogi, z chudego twarogu(50g), białka z jednego jajka, mąki pszennej (15g), oleju sojowego (5g) oraz 5 gram cukru. Herbata zielona bez cukru.

Środa

  • Śniadanie -
    Omlet z dwóch jajek, z pieczarkami do tego szklanka soku warzywnego bez cukru.

  • Drugie śniadanie -
    Dwie kromki pumpernikla z odtłuszczonym serkiem i chrzanem, do tego cztery plasterki wędzonej polędwicy, dwa listki sałaty oraz pół ogórka.

  • Obiad -
    Filet z dowolnej chudej ryby, dwa ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej z oliwą.

  • Podwieczorek -
    Grejpfrut

  • Kolacja -
    Chudy twarożek z ogórkiem i pomidorem.

Czwartek

  • Śniadanie -
    Szklanka chudego mleka, pięć łyżek płatków owsianych oraz kilka truskawek.

  • Drugie śniadanie -
    Dwie kromki pumpernikla z odtłuszczonym serkiem i chrzanem, do tego cztery plasterki wędzonej polędwicy, dwa listki sałaty oraz pół ogórka.

  • Obiad -
    Krupnik 300 gram.

  • Podwieczorek -
    Grejpfrut

  • Kolacja -
    Chudy twarożek z ogórkiem i pomidorem.

Piątek

  • Śniadanie -
    Pieczywo pełnoziarniste, dwie kromki, chudy twaróg, sałata, pomidor oraz pół papryki.

  • Drugie śniadanie -
    Sałatka z tuńczyka w sosie własnym z majonezem light, oraz szklanka soku pomidorowego.

  • Obiad -
    Filet z piersi kurczaka, grillowany na patelni. Gotowany kalafior, tylko trzy różyczki.

  • Podwieczorek -
    Szklanka maślanki, sałatka z pomidora oraz cebuli z oliwą i octem balsamicznym oraz bazylią, najlepiej świeżą.

  • Kolacja -
    Dwa plasterki pieczonego schabu na zimno z sałatką z ogórka.

Sobota

  • Śniadanie -
    Omlet z dwóch jajek, z pieczarkami do tego szklanka soku warzywnego bez cukru.

  • Drugie śniadanie -
    Dwie kromki chleba graham z chudą wędliną, pomidorem oraz chrzanem.

  • Obiad -
    Grillowany filet z łososia oraz warzywa na patelnię.

  • Podwieczorek -
    Jogurt naturalny oraz jedno jabłko.

  • Kolacja -
    Zupa krem z pomidorów z oliwą i ziołami.

Niedziela

  • Śniadanie -
    Pieczywo pełnoziarniste, dwie kromki, dwa jajka na miękko oraz szczypiorek.

  • Drugie śniadanie -
    Sałata z warzywami, wędzonym łososiem (około 50g) oraz oliwą.

  • Obiad -
    Kurczak po meksykańsku.

  • Podwieczorek -
    Szklanka kefiru, dwie marchewki.

  • Kolacja -
    Trzy kromki chlebka "Wasa", cztery plasterki wędzonej piersi z kurczaka, dwa liście sałaty oraz ogórek kiszony.

Przed przystąpieniem do jakiejkolwiek diety, należy skonsultować się z lekarzem czy nie ma do niej żadnych przeciwwskazań.

Proponowane przepisy

Dodaj komentarz

  • FunkaFunkawtorek, 18 kwietnia 2017 22:34:26

    Że też są jeszcze ludzie promujący diety 1000 kcal... Zgroza. Taka dieta może być szkodliwa dla zdrowia, a na pewno nie pomoże w walce z nadwagą, wręcz przeciwnie! 1000 kcal to zapotrzebowanie kaloryczne kilkuletniego dziecka, dla osoby dorosłej to głodówka. Jedyne co można dzieki niej zyskac to problemy zdrowotne i efekt jojo. Jesli chcecie skutecznie i zdrowo schudnac, to obliczcie swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne (są dostepne w internecie kalulatory BMR), odejmijcie 10-20% i spozywajcie taka ilosc kcal (zdrowych), pamiętając o odpowiednim rozłożeniu makroskładników (białka, tłuszczy, węglowodanów). Powodzenia!

  • agaagasobota, 4 czerwca 2016 18:05:07

    A ryba w jakiej postaci zrobiona?

  • AndrzejAndrzejniedziela, 18 stycznia 2015 15:18:32

    beti: już o tym pisaliśmy tutaj Mity. Dlaczego nie łączyć pomidora z ogórkiem?. Czego jeszcze nie powinno się łączyć Twoim zdaniem?

  • betibetiniedziela, 18 stycznia 2015 14:22:39

    Podawane są tutaj produkty których nie można ze sobą łączyć,np.ogórek z pomidorem

  • Nozownik25Nozownik25poniedziałek, 29 grudnia 2015 21:10:14
  • nikitanikitaponiedziałek, 29 grudnia 2015 18:02:17

    Herbata z cytryną jest szkodliwa!!! Picie takiej herbaty jest jedną z przyczyn choroby Alzheimera. Herbata, która zawiera teinę w połączeniu z cytryną powstaje cytrynian glinu. Cytrynian glinu powoduje zmiany w mózgu które są przyczyną Alzheimera.